Announcement

Collapse
No announcement yet.

Favoritlåtar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bäst: Barn av vår tid, Legender, Var vi kom ifrån

Sämst: Låtsasvärlden

Kommentera

Mer än ingenting

Kommentera

Har gått och nynnat på ”Barn av vår tid” ända sedan skivsläppet. Överlag är alla starka låtar, hade gärna sett nån lite mer fartigare låt som sticker ut lite.
        Jag är grym som en grekisk gud, bara grymt mycket fulare

Kommentera

Lyssnat på jobbet nonstop nu i en vecka. Många låtar ger gåshud, men ingenmansland och mer än ingenting träffar hårdast än så länge. I övrigt lite korta låtar eller?

Kommentera

Jag ska lyssna många fler gånger, men låten jag "lade märke till" först var "Då var allt".
            Efter en lyssning till även "Aniara" och "Legender".
            Last edited by fernbom; 2022-06-06, 18:57.

Kommentera

Nu har jag hunnit lyssna igenom skivan ett par gånger och topp 3 är:
              1. Barn av vår tid
              2. Ingenmansland
              3. Då var allt

Men gillar någonting i alla låtar ☺️

Kommentera

Jag är tre veckor sen till festen i den här tråden! Nu har skivan i alla fall gått varm såpass länge att alla låtarna är bra, men jag var tveksam till en början.
                Behövde vänja mig vid att detta är Joakim Berg och inte Kent. Skulle säga att min topp tre ser ut enligt nedan:

1. Var Vi Kom Ifrån
                2. Mer Än Ingenting
                3. Rubicon

Men det här ändras ju såklart efter humör.

Kommentera

Först var det Aniara och sedan Rubicon och Låtsasvärlden!!<3

Kommentera

Efter första lyssningen tyckte jag att allt flöt ihop och lät likadant, jag var lite orolig över att jag inte skulle uppskatta detta lika mycket som jag uppskattade kent, men närde samtidigt en förhoppning om att plattan skulle växa då riktigt bra musik oftast kräver ett antal lyssningar. Och precis så blev det - efter 2-3 lyssningar tyckte jag att det var helt okej, efter 4-5 lät det bra, och nu efter ett oräkneligt antal lyssningar så har jag fått kapitulera fullständigt - detta är ett mästerverk. jag älskar verkligen alla låtarna (utom möjligen "Mer än ingenting" som jag fortfarande inte riktigt fastnat för).

"Var vi kom ifrån" är dock min absoluta favorit. Det är ren magi när Jocke sjunger "Vi vänder oss när vinder vänder...".

JFG är i min värld Jockes bästa album sedan DOJD.
                    Last edited by En helt ny karriär; 2022-06-26, 21:48.

Kommentera

På første gjennomhøring ble jeg slått i bakken av "Barn av vår tid". Etter å ha hørt albumet mange ganger, liker jeg "Var vi kom ifrån" best.

For meg er dette største musikalske happening i 2022. Det er ikke Kent, men fan va bra!

Tyck synd om mig

Kommentera

Rubicon - "du tog de sista Concorden".
                        Flygplan eller drog?
                        Dom viskar du är tidlös
                        men dom menar omodern

Kommentera

Aniara var den som jag fastnade för först. Legender var faktiskt den jag tyckte var lite svagare (ändrade mig ganska snabbt efter några lyssningar). Varje gång jag lyssnar blir det dock svårare och svårare att välja ut en favoritlåt från skivan. Det kan kanske bero att skivan är så komplett och fullständigt sammanhängande. Det finns liksom inget spår som sticker ut åt det ena eller andra hållet för mig. Det kan vara både en bra och dålig sak. I detta fallet är det en fantastisk sak då alla låtarna är otroligt välskrivna och välproducerade.

Jag är oerhört tacksam över att Jocke släppte skivan. Jag var tolv när jag upptäckte kent i samband med sista plattan och har därför aldrig upplevt nysläppt musik av kent eller Jocke innan. Ingen av mina föräldrar har lyssnat på kent innan och jag har därför inte exponerats för deras musik innan 2016. Total glädje när han släppte brevet!

Kommentera

Begravningsbål är den som träffade mig hårdast!

men även Rubicon är ju väldigt udda. Får inte grepp om den men älskar den.

Kommentera

Måste säga att det typ tagit fram till nu för mig att älska Rubicon. Antagligen för att det är den låten som sticker ut mest från den så annars sammanhängande skivan men satan så fin avslutning!

Kommentera

Working...
                              X